Mennyi pénzt kereshetnek a cyberbűnözők a vírusokkal?

Nem nehéz kitalálni, hogy a vírusok elkészítését a pénzszerzés motiválja. De azt megpróbálta már megfejteni, hogy mégis mennyit keresnek a víruskészítők mindezzel?

A jól ismert biztonsági cég, a Trustwave friss felmérése szerint a hackerek a ransomware-ek elkészítésébe ölt pénz akár 1500%-át is megkereshetik. Fontos tudni, hogy egy ransomware elkészítésének átlagos költsége 5900 dollár, tehát a megtermelt pénzösszeg kifejezetten nagy, akár 90.000 dollár is lehet – egyetlen hónapban! Az továbbra sem tiszta, hogy a különböző böngészőeltérítőkkel és adware-ekkel mennyit lehet keresni, de abban biztosak vagyunk, hogy a ransomware-ek jövedelmét meg sem közelítik. 

A Trustwave szakértői szerint a hackernek három különböző eszközre van szüksége, hogy aktiválhassa ransomware-jét: egy vírusra, egy exploit kitre és egy rakás áldozatra. Állítólag a felmérés során gond nélkül találtak mindhárom “eszközből” Kelet-Európában, Ázsiában és Latin-Amerikában is. Ezek megvásárolhatóak voltak, és nem csak a ransomware kártékony kódját és az online kitet lehetett megvenni,  hanem számos áldozatot is, méghozzá egy megfertőzött weboldal segítségével, amely olyan ransomware-eket terjeszt, mint a CTB Locker, aCryptolocker és a Cryptowall. Miután a rendszerbe jutottak, ezek a vírusok hozzálátnak az áldozatok fájljainak titkosításához, majd a váltságdíj követeléséhez. A Trustwave példát is ad: ha egy bűnöző a fertőzött weboldal napi 20.000 látogatójából csak 10%-ot is megfertőz, és ha a fertőzötteknek csak 0,5%-a kifizeti a 300 dolláros váltságdíjat, a vírus már így is havi 90.000 dollárt termel.

Kérjük, győződjön meg arról, hogy megfelelő óvintézkedésekkel rendelkezik a váltságdíj-követelő vírusok elkerüléséhez. A legfontosabb, hogy készítsen biztonsági másolatokat a pótolhatatlan fájlokról. Hogy hogyan? Használhat külső tárolót és felhős tárhelyet is. Íme a részletek: Miért kellenek biztonsági mentések, és milyen módszerek vannak?

Olvassa más nyelveken



Szoftverek
Fájlok
Like-oljon a Facebookon