Mit tegyünk, ha az antispyware programunk nem tud eltávolítani egy fertőzést?
Akik valamelyest értenek a számítógépes biztonsághoz, azok tudják, hogy sokkal egyszerűbb megakadályozni, mint eltávolítani egy malware-fertőzést. Ebből a nehézségből adódik, hogy egyre többen szeretnének tájékozódni az eltávolítási folyamatról, illetve arról is, hogy mi a teendő, ha az antispyware programjuk nem tud megbirkózni a feladattal. Ha ön is ütközött már ilyen problémába, olvasson tovább: cikkünk bemutatja a három legjobb, a weboldalunkon is megtalálható antispyware szoftvert. Ami talán ennél is fontosabb, azt is eláruljuk, hogy mi a teendő, ha a SpyHunter, a Stopzilla és a Malwarebytes Anti-Malware sem tud megszabadulni valamilyen rosszindulatú programtól.
Ha a SpyHunter nem tudja eltávolítani a vírust:
Ha a SpyHunter nem tudja eltávolítani a vírust, nagy valószínűséggel mutációra képes kódról van szó. Az ilyen fenyegetések képesek automatikusan módosítani a hozzájuk tartozó fájlokat: megbízható fájloknak álcázzák magukat, vagy olyan struktúrát választanak, amely az antispyware adatbázisában még nem szerepel.
Szerencsére ebben az esetben is kaphat segítséget, amennyiben a SpyHunter regisztrált felhasználói közé tartozik. Ebben az esetben ugyanis használható az a funkció, amely szakértői segítségét hív a kártevő eltávolításához. A funkció neve ‘Spyware HelpDesk’. Tapasztalataink alapján gyors és hatékony szolgáltatás, tehát ha segítségre van szüksége, továbbítsa a fejlesztőknek a diagnosztikai jelentést (Support Log) úgy, hogy hibabejelentést indít (Submit a Support Ticket) a ‘Spyware HelpDesk’ menüben.
Ha a STOPzilla nem tudja eltávolítani a vírust:
A legvalószínűbb, hogy a STOPzilla azért nem tudja eltávolítani a vírust, mert elavult változatot használ. Fontos tehát a rendszervizsgálatot megelőzően ellenőrizni, hogy a legfrissebb verzió és adatbázis fut-e. A hivatalos weboldal egyébként azt ajánlja, hogy a rendszervizsgálat idejére szüntessük meg az internetkapcsolatot. A sikertelen eltávolítást okozhatja az is, hogy friss vírusvariációról van szó, amely még nem került bele a program adatbázisába.
Mit tehetünk akkor, ha a regisztrált STOPzilla nem tudja eltávolítani a vírust? A következő ügyfélszolgálati csatornákhoz fordulhatunk: Live Chat (a hivatalos weboldal állítása szerint itt azonnali hibaelhárítást kapunk lépésről-lépésre haladó útmutató formájában), telefonos technikai támogatás vagy, amennyiben az eset nem sürgős, e-mailt is küldhetünk. A STOPzilla szakértői ebben az esetben szintén e-mail formájában válaszolnak majd.
Ha a Malwarebytes Anti-Malware nem tudja eltávolítani a vírust:
Szintén a fentebb említett helyzetek valamelyike okozhatja azt is, ha a Malwarebytes Anti-Malware rendszervizsgálata nem hoz eredményt. Mindenek előtt ellenőrizze, hogy a legfrissebb változatot használja-e.
Ha aktuális verziót és adatbázist használ és az eltávolítás mégsem sikeres, kérjen segítséget: forduljon a terméktámogatási fórumhoz, nézze át a gyakran ismételt kérdések menüpontját, vagy küldjön e-mailt a támogatási csoportnak (ez minden felhasználó számára ingyenes szolgáltatás). Előfizetőként használhatja a prémium támogatási lehetőséget is. Ez egy telefonos szolgáltatás, amelyet a support.com nevű külső fél üzemeltet. Ezt a lehetőséget kihasználva biztos lehet benne, hogy azonosítják és megoldják a problémát, valamit helyreállítják számítógépe biztonságát, így teljesítményét is optimalizálják.
Végezetül szeretnénk megjegyezni, hogy ne vásároljon meg azért programot, mert a próbaváltozat nem detektálta a fertőzést, hiszen ez csak kidobott pénz lenne: az adatbázis ugyanaz maradna. Kérje inkább telefonos ügyfélszolgálat segítségét a számítógép helyreállításában és a vírus eltávolításában. Ezt a telefonszámot bármikor hívhatja: +1 855 969 0796.